Saturday, May 14, 2011

kehidupan yang tidak stabil

mungkin lagi puas kalau bercerita tentang kehidupan guna bahasa ibu lidah - read : mother tongue.
mungkin saya memang dilahirkan untuk tidak pandai berbahasa Inggeris.

Previously I wrote in English to prepare myself for my thesis and conferences. But today is exceptional. I will write in Malay. =)


hati hari ni rasa sangat tak tenteram.
macam dah lama tak rasa macam ni.
serabut. rasa nak nangis. rasa tak diperlukan. rasa menyesal.
segalanya!

rasa macam tak nak ada connection dengan dunia luar. atau sapa2.

I hate myself for being a pathetic loser.

saya tak boleh kontrol emosi! fullstop.

1. saya sangat menyesal marah boyfriend saya. tapi beliau sangat penyabar. :'(
2. saya jugak kecewa sebab setiap kali mak call, asyik ulang benda yang sama. :'(
3. saya sangat miskin. :'(
4. saya sangat penat.
5. saya rasa semua orang tak suka saya.
6. saya rasa nak kawen tapi saya tau saya tak layak untuk kawen lagi.
7. saya nak baby. tapi saya masih student yang mengharapkan duit elaun.
8. saya rasa hidup saya tak bawak kebaikan kat sapa2 pun.
9. saya kecewa dengan semua benda.
10. saya sangat gemuk dan tak cantik.
11. saya rasa saya bukan kekasih yang baik untuk boyfriend saya. :'(
12. saya rasa saya bukan anak yang baik untuk mak bapak saya. :'(
13. saya sebenarnya sangat sedih tapi saya buat2 cool.
14. saya jeles dengan kawan2 saya yang ada segalanya dan kehidupan sangat mudah. (ini sangat serius)
15. saya perlu berhenti menangis dan tidur.

good night.

yang benar,
minda the loser.

2 comments:

mrs radin said...

baby....jgn mcm ni..u are the best survival i had ever known!!u tau x??i always jeles ng u n usna..slalu gagah n macho no mater what!ble bace2 yg u tulis tuh, rase that was me.not u okeh??!!!rindu sgt!!*hugs sejam
*

emilyrockz said...

dalin..
kitorg nampak je macho ngn gagah..tapi lembek gle..haha..
dalin.. rindu u ngn akif...
muah2 akif kat i k??